בדיקת נאותות עפ"י נטו תכנון פיננסי

בדיקת נאותות,דיו-דיליג'נס (באנגלית: Due Diligence), היא הליך שמקיימת חברה במסגרת הכנת תשקיף. ההליך כולל מפגשים עם גורמים בכירים בחברה, ביקור באתרי הפעילות שלה, פגישות עם גורמים מממנים, בדיקת אמצעי הביקורת, ניתוח תחזיות החברה, בדיקת התוכנית העסקית שלה וכו'.

בדיקת נאותות היא לעתים חלק מהליך רכישה של חברה פרטית, גם ללא הכנת תשקיף. בהליך זה, לאחר גיבוש הסכמה עקרונית על רכישת החברה ומחירה, ניתן לרוכש זמן לעריכת בדיקת נאותות, שבה יוודא שכל הפרטים העסקיים שנמסרו לו במהלך המשא ומתן אכן מתקיימים. לעתים מושפעים המחיר הסופי של העסקה, ואף עצם קיומה, מתוצאותיה של בדיקת הנאותות.

תימחור מוצר ושירותים

עפ"י נטו תכנון פיננסי הצורך לקבוע מחיר למוצר או שירות הוא אחד הדברים החשובים ביותר לרווחיות העסק, ומכאן החשיבות הגדולה לקביעת מחירו של המוצר או השירות, לקביעת מחירים אופטימאליים למוצרי העסק ומינעת התבססות על מוצרים, שאין בייצורם כדאיות כלכלית ו/או עסקית.

תמחור מוצר/שירות מורכב ממספר גורמים: הוצאות משתנות – הוצאות שניתן לייחסן באופן ישיר למוצר והוצאות קבועות – הוצאות שאינן תלויות בכמות הייצור, התחשבות במחיר השוק – הבאה בחשבון של מחירי המתחרים ומוצרים חלופיים, יצירת תדמית עצמית – קבלת החלטה כיצד העסק רוצה למצב את עצמו ולבנות מותג.

מעקב וניהול תקציבים

תחזית של פעולות מתוכננות המהווה תוכנית שיטתית לשימוש יעיל במקורות מכל סוג. זוהי הצהרת כוונות של פירמה לעשות מעשים מסויימים בתקופת זמן נתונה, בצורת תוכנית מפורטת של תוכנית פעולה של פירמה, משק, מוסד או ארגון (אך גם של פרט), המוצגת במונחים פיסיים וכספיים. תקציב נערך לרוב לתקופה קצרה יחסית (כמו לשנה או לרבעון) והוא חלק מתכונן לטווח ארוך יותר. התקציב מפרט מה ייעשה, כמה ייעשה, על ידי מי ומתי. לתקציב מטרות שונות, כגון לשם הקצאה של סכומי אומדן הכנסות שעסק מצפה לקבל; אומדן עלויות שייעשו לקבלת הכנסות עתידיות מתוכננות וכדומה. תפקידיו העיקריים של תקציב הם: הקצאת גורמי ייצור ומשאבים כספיים באופן רציונלי, בהתאם לסדר עדיפויות מסויים, והנעת אנשים לפעול בהתאם להוראות. לאחר שתקציב אושר הוא משמש יסוד להשוואה ולבקרה.

ניהול מזומנים

פעולות שעושה פירמה להקבלה של התקבולים והתשלומים, כדי שיהיה צורך להחזיק במזער המזומנים. תכנון טוב אמור להשיג מספר יתרונות: חסכון הנובע מדחיית תשלומים או מהקדמתם למועדים שבהם צפויים תקבולים; ידיעה מוקדמת של צורכי המימון והשגה או הבטחה של מקורות נזילים נוספים זמן רב מראש; ידיעה מוקדמת על עודף מזומנים לתקופות קצרות; ותכנון אפשרויות ההשקעה של כסף זה.

תחזית פיננסית

הערכה של המצב הפיננסי והשינויים בו, לעומת הצרכים הפיננסיים של ישות עסקית או יחיד והמטרות שהם רוצים להשיג בתקופות עתידיות, אם לתקופה קצרה ואם לתקופה ארוכה. לגבי עסק הדבר יכול להתבטא בניתוח תזרים המזומנים מהפעילות, כדי לעמוד על עודפים או גירעונות בתקופות זמן שונות והטיפול באלה. לגבי פרט הדבר יכול להתבטא בתחזית הכנסות, באסטרטגיית השקעות, בביטוח ובתכנון עיזבון.

תחזית תזרים מזומנים

תנועת כספים המייצגת סִדרת תשלומים ותקבולים במזומן הכרוכה בפעילות של ישות עסקית, בפרויקט או בעסקה, תוך חישוב מפורט של הסכומים והמועדים של כל תשלום וכל תקבול במשך תקופת זמן מוגדרת.

תזרים מזומנים הוא כלי ניהולי-פיננסי לפירמה כולה – או לחלק ממנה – והוא משמש להערכת המקורות והשימושים הכספיים של הפירמה, להערכת צרכי גיוס ההון שלה (אם בדרך של הלוואות ואם בדרך של הנפקת מניות חדשות), להערכת יכולת הפירמה לשלם חובותיה במועד, את יכולתה לשלם דיבידנד במזומן וכדומה.

אנחנו כאן לצידכם

רוצים להתחיל בהליך ולא בטוחים מה לעשות? אנו בקבוצת נטו תכנון פיננסי מעסיקים מעל ל-600 אנשי מקצוע מומחים בתחומם שיעזרו לכם לקחת את ההחלטות הפיננסיות הנכונות.